Na een lange reis kunnen we eindelijk zeggen: WE ZIJN ER! 🇰🇪
We vertrokken maandag rond 15:00 uit Obl, nadat we Marcel hadden opgepikt.
Thenise die met ons mee reist was al op Schiphol, en zo konden we met elkaar inchecken. 🙂

Thenise & ik waren vooral druk met onze handbagage, nouja eigenlijk vooral ik. ‘Ik ga op reis en ik neem mee’, dan snap je het wel… 🙈🙈🙈

Aangezien de grote koffers helemaal vol zaten, had ik dus als handbagage een rugzak vol met koekjes voor onderweg. 🙈 Een Optidee plaid voor in het vliegtuig, een handbagagekoffer en nog een tas. 😄
Gelukkig had Marcel geen handbagage dus als we werden aangehouden, zouden we zeggen dat onze ‘opa’ ( in dit geval Marcel Prins) z’n handbagage aan z’n kleinkinderen had gegeven. (Oké deze grap mochten we 1x gebruiken en daarna niet meer.)
🤫🤫

Na een lange wachttijd zaten we eindelijk in het vliegtuig naar Nairobi.
Marcel sliep al snel 😴 en Thenise haalde uit haar handbagagekoffer een soort van 1 persoonsbed 🙈 maar dan zonder matras. 🤓
Een groot kussen kwam eruit, een deken zo groot dat we er met z’n 6en onder konden. 🤔
Kortom, na een paar keer passen en meten lag ze in een soort foetus houding en ze sliep… Ik heb haar wel een paar keer wakker moeten maken voor het eten😉

Voordat we zaten hadden we hele plannen om op te eten: chips, donuts, pepernoten enz.. Alles hadden we onder onze stoel, maar we hebben niks op. 😂
Aangekomen in Nairbobi, werd het stressen.
We kwamen namelijk om 06:30 uit het vliegtuig ✈️ en we hadden om 08:00 de vlucht naar Mombassa.
Maar omdat we per ongeluk in de verkeerde rij stonden, en we daardoor 2 keer door de douane zijn geweest, én vanwege de drukte, kregen we ineens stress.
Want om 07:31 moesten we onze koffers nog zoeken want die waren NIET doorgelabeld ( terwijl dit wel de bedoeling was…)
Terwijl Thenise & Marcel op hun stempel wachtten bij de douane, rende ik alvast naar de bagageband.
Al vrij snel hadden we de koffers te pakken.
Drie karren vol, met het zweet op ons voorhoofd renden we naar de uitgang.
Maar helaas werden we hier tegen gehouden en moesten de koffers weer 1 voor 1 op de band.
En uiteraard werd die van mij eruit gepikt: open maken. Tuurlijk, we hebben geen haast mevrouw. 🙈🙈🙈🙈
Terwijl de klok verder tikte, maakte ik me koffer open.
En ja hoor, alsof we bingo aan het doen waren en ze een cadeautje mochten uitzoeken.
De mevrouw van de beveiliging haalde een gloednieuwe telefoon tussen mijn kleding vandaan. 🙈🤓
Deze had ik meegenomen om in Kenia achter te laten voor de staff. Dus die wilde ik zeker niet afstaan!
Marcel herinnerde de mevrouw er dringend op aan, dat we HAAST hadden, dus we geen tijd hadden voor bingo prijzen. 🙈👀
En gelukkig liet ze ons gaan.
Maar we waren er nog niet!!!
We moesten het gebouw uit, oversteken over een terrein waar het vol stond met taxi’s, mensen en nog meer mensen.
Aangekomen bij het juiste gebouw, werd ons weer vriendelijk verzocht schoentjes uit te doen (Thenise liep al vanaf de vorige check op sokken) 😂 en alle koffertjes over de band te laten gaan … want stel je voor …….

Maar dit keer ging het goed! En zeer snel, achteraf gezien zo snel dat we dus 1 koffer vergeten zijn in te checken …. Gelukkig wordt deze morgen nageleverd. 🙈
We hoefden alleen nog maar onze boardingpass te laten zien en we mochten het vliegtuig in. Grapje:
Om de hoek was nog 1 laatste check. Dus wederom schoenen uit, vest uit, tasjes en handbagage in de bak en door de check.
Gelukkig was alles goed en hoefde er niks open …
En zo renden om we om 07.56 vol adrenaline naar het vliegtuig wat stond te wachten .. En één dame met alle schoenen in haar tas 🙈 want ja we waren op sokken en we hadden haast.
Marcel had alles onder controle en maakte snel nog een foto ..📸
In het vliegtuig zaten Leander & Hans onze andere reisgenoten al te wachten. Zo maakten we met 5 man de laatste tocht naar onze bestemming …. 🇰🇪
Gelukkig ging dat allemaal voorspoedig. 😉

De rit vanaf Mombasa naar het verblijf is al een hele belevenis.

Loslopende koeien, kraampjes vol met spulletjes, mensen die aan de kant zitten ..
Er is van alles te zien!

Na een verfrissende douche zijn we iets gaan eten & naar school gegaan. We konden niet wachten!! 💙

Marcel had de keuken al ‘af’ gezien, maar voor mij was alles nieuw!
Eén woord: GEWELDIG!
Nu al zin om morgenochtend daar heen te gaan.

We gingen de klassen rond, en er werd zelfs voor ons gezongen.
Thenise’s haren werden bewonderd .. en ze werd zelfs prinses genoemd! 😉

Ondanks dat het maar even was, genoten we enorm van deze korte uurtjes.

Wat een lief gezicht was het .. toen we naar ons verblijf reden, en Hans ( zoon van Leander) zei: kijk dat jongetje huppelt al vanaf het schoolterrein achter onze auto aan … 🥰

Vanavond maken we plannen voor morgen & deze week D.V.

Hierbij wat foto’s van onze eerste enerverende dag…🙂

“Geeft gij hun te eten”

Winkelmand0
Er zitten nog geen items in je winkelmand!